Premiär !

Igår ringde Pirre och frågade om jag vill med och kasta lite i bodaån,svaret blev självklart ja !

Vi begav oss ut vid tio snåret efter lite sedvanligt strul, båten skulle i draggen hämtas, det va ju trots allt premiär, och då hör det till med lite strul.

Vi började nöta av kant efter kant helt utan resultat, efter närmre två timmar har jag en följare på min buster, dock lyckas jag ej trigga gäddan till hugg. Dock höjdes moralen något, bara minuter senare gör Pirre ett mothugg, bom, eller nej! Den sitter säsongens första gädda på kroken, Pirre uppskattar fisken till kanske en femma, när fisken närmar sig båten kan vi konstatera att den är betydligt större, vågen stannar på 7.2 kg guldigt glänsande gädda Kul ! Efter lite seger jubel och några kast till åker vi till en ny spott. Där har jag 3 följare, ingen hugger, jag börjar bli frustrerad !

Vi åker vidare och vid nästa ankring smäller det igen, Pirre fightar upp en mycket fin Madame på 7.1 kg, han är het idag ! Vi nöter vidare och jag plockar upp en riktigt tjock liten gädda på 3 kg. Sen åker vi runt och prövar lite ställen utan minsta kontakt. Vi beslutar oss för att fiska lite till på grundflaket där vi fick fisk tidigare under dagen.

Väl där tar det inte alls lång tid innan det är något och nallar på min big bandit, ett vevstopp och banditen försvinner, slackhugg från helvetet! Efter en liten fight visar sig gäddan som vägde in på 5.7 kg och va 103 cm, inte alls lika välgödd som övriga fiskar under dagen, men dagens längsta om jag inte minns helt fel. Pirre avslutar med ännu en tjockis som vägde in på knappa 5 kg.
Vi beslutar oss för att glida hem efter 4 timmars premiärfiske, en perfekt premiär på alla sätt och vis !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0